Mijn eerste stappen op dit geweldige eiland! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rene Boer - WaarBenJij.nu Mijn eerste stappen op dit geweldige eiland! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rene Boer - WaarBenJij.nu

Mijn eerste stappen op dit geweldige eiland!

Door: Rene de Boer

Blijf op de hoogte en volg Rene

05 Februari 2013 | Curaçao, Curaçao

(let niet op de spelfoutjes en de aanvulling op deze komt er ook aan)

Het was 07:00 toen vanochtend de wekker ging. Tijd om op te staan! Na maanden van voorbereiding, twee weken van afscheid nemen en 5 dagen van inpakken was het dan eindelijk zo ver; Curaçao! Ik moet je zeggen dat de spanning toch wel behoorlijk toe begon te nemen. Iedereen zolang missen is toch iets lastiger dan gedacht;) Maar goed, we hebben À gezegd dus gaan nu zeker ook voor B. Na alle laatste voorbereidingen gingen we de auto in op weg naar Schiphol. Een stress vol moment, omdat we toch niet helemaal goed reden, zorgde voor lichte paniek. Maar gelukkig we zijn op tijd!! Na het inchecken, een lichte vertraging omdat 2 passagiers het vliegtuig niet konden vinden en een plaats verwisseling vanwege 2 dames die erg graag naast elkaar wilde zitten was het dan eindelijk zo ver! Het vliegtuig steeg op. Het voordeel van het vliegen in de comfort class was al tijdens het eerste uur merkbaar. Hoewel ik nog de keuze had tussen rijst en pasta (voor de mensen die mij goed kennen weten dat ik voor de pasta ga) was er voor de economy alleen nog maar rijst over.. Dus met een blij gevoel dat ik niet voor niks meer betaald heb vervolg ik mijn reis richting het tropische Curaçao. Na bijna elf uur in het vliegtuig te hebben gezeten kwamen we dan eindelijk aan. Op het moment dat iedereen dacht het vliegtuig uit te kunnen werd alleen omgeroepen dat de douane net een half uur geleden waren begonnen met staken waardoor we dus moest blijven zitten.. Na onderhandelingen waren wij gelukkig het laatste vliegtuig die nog wel naar binnen mochten en met als voordeel: zonder paspoort controle! Welkom op Curacao:D!

Uiteindelijk buiten voor het vliegveld werden we opgewacht door wereldstage. (de organisatie waarmee ik reis) Er stond een taxi klaar en we werden naar het kantoor van wereldstage gebracht. Hier was het gezellig gemaakt met muziek, lichtjes, drank en een Barbecue. Op deze manier kregen we meteen de kans om mensen te leren kennen en gezellig met elkaar te praten. Na zo'n 2 uurtjes verder was het feest afgelopen en werden we, wederom met taxi's, naar onze woonruimtes gebracht. De Nieuwstraat/Vischsteeg bestaat uit één lange straat met allemaal appartementen waar studenten verblijven. In deze straat zijn ook 3 gezellige kroegen gevestigd, die heel goed inspelen op de studenten door elke dag van half 6 tot half 7 happy hour te doen:D Uiteraard iets wat na je stage dag om 18:00 uur de perfecte ontmoetingsplek is. Ook zit er nog een afhaal toko. Lekker makkelijk voor als je niet wil koken.

Mijn studio ziet er prima uit met lekker een eigen douche, badkamer en heel belangrijk, een eigen koelkast!! (je wilt niet weten hoe vaak ik al heb gehoord dat iemand zijn drinken of eten is gestolen door een huisgenoot) met nog een gezellige patio waar iedereen samen komt, een dakterras waar ik persoonlijk elk weekend een Barbecue op organiseer en een klein balkon aan de voorzeiden, is dit appartement best te doen;) Eigenlijk vanaf het eerste uur heb ik leuk contact met iedereen en is het super gezellig! Samen met zo'n 12 anderen hebben we een inmiddels hele leuke vrienden groep waarmee we uitgaan, uiteten gaan, naar het strand gaan en ons gewoon kunnen vervelen!! Veel hebben ook een auto dus er is altijd vervoer!!

Mijn eerste week was meteen een heftige. Maandag had ik mijn eerste stage gesprek om even kennis te maken met mijn collega's en het bedrijf. Het voelde meteen goed toen ik binnen kwam en het leek me erg leuk om hier aan de slag te gaan. Gelukkig is dat gevoel gebleven en ben ik super blij met alle leuke collega's die ik heb!! Het werk wat ik afgelopen week moest doen was niet altijd leuk, maar er zaten leuke dingen bij en er komen nog heeeeel veel leuke dingen bij! Ik heb er dus zin in. Ik werk van half 9 tot half 6 met een pauze van een uur. Dus wie nog durft te zeggen dat ze op Curaçao niet werken, je hebt geen gelijk!! Op dinsdag begint hier het uitgaan. Dan is het de avond van de tantra, een club hier verderop. Je moet je voorstellen dat Curaçao erg duur is en dat wij, studenten, leven van de happy hours. Hier selecteren we dan ook op. Woensdag is er altijd een feest op het strand bij Cabana (maar ik heb ook gehoord dat er dan karaoke is bij TMF cafe, dus daar gaan we ook zeker heen!!). Erg gezellig. Donderdag is Bermuda de place to be. Het zogeheten radje draaien zorgt ervoor dat je of al je geld opmaakt of juist met al je geld terug naar huis gaat. Je draait namelijk aan een rad en komt ie op 'gratis 2 bier' dan heb je mazzel, maar het kan ook zijn dat ie zegt 'koop een meter bier'. Afgelopen vrijdag hadden we een full moon party op het strand van kokomobeach. Gewoon gezellig op bet strand, DJ, leuke mensen en natuurlijk vuurwerk!! Echt een top avond. Het tweede weekend hebben we overdag op het strand doorgebracht. Helaas was het zaterdag niet al te best weer (28 graden, bewolkt en soms regen) waardoor we niet echt bruin zijn geworden. In het kader van een zogeheten balans dag, besloten we om een Barbecue aan te schaffen en heerlijk op mijn dakterras te gaan barbecuen (inmiddels was de lucht weer blauw en dus prima weer, zo gaat dat hier). Ook dit was weer een top avond! Zondag ook weer lekker naar het strand, gebarbecued en NATUURLIJK Wet&Wild!! Het feest voor de zondag. Op het strand van Mambo beach is er een DJ die gezellige muziek draait en waar je even lekker je weekend op kan afsluiten..!

Kortom het was een top eerste week met nog heel veel niet vertelde verhalen, maar ik heb zere vingers van het type en ik wil slapen:p Het land is top, het weer is lekker, nu al een top groep vrienden en het is elke dag weer feest!! Ik sluit graag af met het levensmotto wat wij hier hanteren: YOLO!! (You Only Life Ones!)

Een zonnig groep en een verbrande kus!! Ciouxxxx
Xxx

Ps: foto's volgen (wil nog even wat bruiner zijn)

  • 05 Februari 2013 - 21:00

    Gerry En Hans:

    Lieve René,

    We hebben genoten van je reisverslag en zijn een beetje jaloers op je, wat heb je het gezellig, geniet
    maar zoveel je kunt!

    Liefs van Hans en Gerry (p.s. het is hier koud!!!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Mijn naam is Rene de Boer en ik vertrek vrijdag 25 januari voor 6 maanden naar Curaçao. Op deze site houd ik mijn avonturen bij en kan iedereen gezellig mijn belevenissen mee beleven!;)

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 1735

Voorgaande reizen:

25 Januari 2013 - 01 Augustus 2013

Stage op Curaçao

Landen bezocht: